Téma:Fehérbóbitás kakadu
Készítette:Tatai Sándor (WebMaster)
Dátum:2007.03.06, Kedd 21:23
Címszó:Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Fehérbóbitás kak



Kedves látogatóim,

javaslom a vitát befejezni, ha egyetértetek.

Megmondom őszintén, már a vitaindító bejegyzést sem értem igazán.
Már csak azért sem, mert egy üzlet létrejötte mindig két emberen múlik: egy eladón és egy vevőn. Az üzlet pedig akkor jön létre, ha mind a két fél úgy érzi, hogy számára az ár megéri/elfogadható/éppen belefér ( a nem kívánt...).
Ha teszem azt az eladó nem tájékozódott eléggé és jóval áron alul adja el az eladásra kínált dolgot (legyen a továbbiakban termék), akkor ott az az ő gondja. Ilyenkor tisztességtelen volt a vevő aki megvette tőle, mert nem figyelmezette? Ugyanez igaz a másik oldalon: áron felül kínált termék megvétele esetén a döntés a vevőé volt, fájjon az ő feje. Ekkor meg az eladó a tisztességtelen?
Ha nem akarunk ilyen csapdába esni, akkor az üzlet megkötése előtt tájékozódnunk kell a piaci viszonyokról - mint a mindennapi életben:
a.) nem veszem meg a Tesco 15 Ft-os zsömléjét, ha az Auchanban kapok 5 Ft-ért,
b.) nem kínálom a piacon 2 milliót érő autómat eladásra egymillióért (de háromért sem ha valóban reális eladási szándékom van).
A mindennapi életben számtalan esetben találkozunk a piaci ár fölé árazott termékekkel. Ilyenkor ezeket nem vesszük meg - ha mégis, az a mi hibánk. A papagájoknál maradva, próbáljátok ki, hogy egy plazaban található díszállat-kereskedésben kérdezzetek rá nagypapagáj árakra.
Miután pedig gyengéd pofozgatással a rokonszenvező tömeg magunkhoz térít minket, tovább csodálkozhatunk, hogy VAN aki megveszi bizony annyiért!! Tudni kell, hogy igen, nálunk is van egy olyan réteg, akinek MINDEGY az ár.
Tehát összegezve: a tudatos vásárló nem fog belesétálni ilyen jellegű üzletbe. Aki meg igen, az önhibájából tette.

Háborogni az ilyenen értelmetlen, kérdőre vonni az eladót meg hát hmm.... furcsa. Ezzel az erővel mindehol háboroghatnánk, minden üzletben amikor fizetünk a pénztárnál,minden alkalommal amikor pl. kifizetjük a telefonszámlánkat, és így tovább, mert hát azért ugyebár mininum gyanítjuk, hogy mekkora haszna van az eladáson az üzletnek/szolgáltatónak. Mekkora haszna van rajta?? Kit érdekel??? Ha NEKEM megéri a termék ANNYIÉRT, mert elfogadhatónak érzem az árat, vagy mert olcsóbban nem tudok szerezni, akkor megveszem. Akkor sem érdemes háborogni, ha árkartell-szerű dologgal találkozunk, mert tenni ellene úgysem tudunk.

TS
Előzmény: Document Link Icon
A teljes téma áttekintése.