Téma:Segítsetek,meghalt az arám
Készítette:Hegyi Ferenc
Dátum:2002.09.21, Szombat 10:58
Címszó:Válasz: Segítsetek,meghalt az arám



Tisztelt Olvasó!

Én az arapapgájt CITESZ engedéllyel és adásvételi szerződéssel adtam el, mely adásvételi szerződésben kikötöttük, hogy szavatosság, garancia nincs a madárra. A Vevő állatorvos létére aláírta, hogy a madarat egészséges állapotban megtekintve átvette.
Én tenyésztőként úgy érzem, hogy a vevő szakembernek számít. Megjegyezni kívánom, hogy a vevő több madár közül választott. A Vevő azt teszi közzé, hogy ő már észlelte a vásárlás napján a betegséget, felhívott engem és azt mondja, hogy én azt mondtam nem tudom mi a baja én szerintem elég nagy baj az, hogy én hozzám fordult segítségért, mert ő szakember az egészség területén.
Tisztelt Olvasó döntse el, hogy kinek kellett volna megállapítani, hogy a madárnak milyen problémája van.
1. az állatorvosnak akinél a madár van,
2. vagy a tenyésztőnek, aki 200 km-re van tőle.
Megjegyezném, hogy a vásárlást követően én nem tudom, mi történhetett a papagájjal, de gondolják el az Olvasók, hogy egy nyugodt légkörben élő kis madár a testvéreitől kiszakítva, idegen ember ölében, autóban utazza végig a 200 km-t. A hölgy kérésünkre sem tette a szállító dobozba a madarat. Milyen stresszes körülmények között ért az új helyére??? Én nem tudhatom, hogy milyen külső hatás érte (hagyták-e pihenni, kutya, macska ijesztgette-e?).
Ezért is írtuk a szerződésbe, hogy utólagos garancia nincs.
Mert én nem tudom ellenőrizni, hogy milyen stresszhatás éri az állatot. A stressz sok betegség kiváltója lehet.
Továbbá megjegyezném, hogy a Vevő 4-5 nap eltelte után hívott és közölte velem, hogy a madár nagyon jól érzi magát.
Ezután, a vásárlástól számított 14. napon felhívott a Vevő, hogy elpusztult a madara. Én kérdeztem, hogy mikor és milyen tünetekkel. A Vevő engem nem értesített a madár megbetegedéséről sem az elhullásról. Kérdésemre azt válaszolta, hogy ő nem köteles értesíteni. Kérdezni szeretnem a Tisztelet Olvasótól, hogy csak az eladónak van kötelezettsége a Vevőnek nincs? Mivel, hogy nem értesített a papagáj haláláról én nem tudtam azonosítani a madaramat. A Vevő elfaxolta a boncolási jegyzőkönyvet, mely csak utalásokat tartalmaz. Én felhívtam a boncorvost. Az orvos kérdésemre azt válaszolta, hogy nem tudták megállapítani, hogy mibe is pusztult el a madár. Kérdésemre azt válaszolta, hogy egyértelműen nem vezethető vissza betegségre a pusztulás. Továbbá ebből kifolyólag nem vagyok kártérítésre köteles. Valamint azon kérdésemre, hogy tudnám azonosítani a madaramat azt válaszolta, hogy sehogy.
A Tisztelt Vevőtől megkérdezném, hogy nem-e kaphatta ezt az esetleges betegséget őnála, mivel orvosi rendelője a lakásán van és oda beteg állatokat visznek, és ő folyamatosan beteg állatokkal van kapcsolatban.
Valamint azt is szeretném megkérdezni, ő mint állatorvos mit tett annak érdekében, hogy a nála levő madár ne pusztuljon el. Valamint a vásárlás napján észlelte-e a betegséget és miért nem hozta azonnal vissza? Vagy Ő tétlenül várta, hogy a madár elpusztuljon? Meg az is nagyon furcsa, önök által rossznak ítélt tartási körülményekből, fertőző állományból fél áron szeretne venni egy másik papagájt.
Ön által rossz körülmények között tartott madarak fertőzött állománya adja az ország legeredményesebb szaporulatát.
Én ezt ellentmondásnak érzem.
Visszatérve a kártérítésre, az adásvételi szerződésben kikötöttük, hogy garancia nincs. Továbbá én nem tudom azonosítani a madaramat. Ön ezt nem tette lehetővé arra hivatkozva, hogy nem kötelessége. És a boncorvos sem tartja egyértelműnek, hogy az én hibám.
Előzmény: Document Link Icon
A teljes téma áttekintése.