Készítette:Soma
Dátum:2007.08.24, Péntek 12:45
Címszó:Nagy sándor ordít
Kategória:Idomítás
A téma összes bejegyzése





(Összesen 92 bejegyzés)


2007.09.05 16:59 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:Karelnak (Tünde)
Helló !Ezt a tippelést nem kell ám annyira komolyan venni!Nálam ennek nincsen akkora jelentősége,mint nálatok,akik megpróbáltok valami értelmeset kihozni a tenyésztéssel,én mint mondtam,nyugodtan találgathatok,mert nincs akkora tétje mint nálatok !Egyébként azt nem mondtam,hogy minden fajtánál meg tudom érezni;az is lehet,hogy eddíg csak szerencsés voltam.Ha magamnak kéne a madárka,tuti hogy elszúrnám :)!Üdv:Tünde


2007.09.03 00:04 madaraknak gyogynoveny (Csilla)
Hello Karel,

Szeretnelek megkerni ha megint leirnad hogy a Te madaraid melyik novenyt, herbaliat, amit a szabadban szakitasz nekik, kedvelik a legjobban es milyen hasznuk van ebbol a papagajoknak. Ha a latin nevuket is megirnad az szuper lenne, de ha nem majd kibongeszem majd magamnak. Elore is koszi.


2007.09.02 21:20 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:Karelnak (Gyula)
Helló Karel!Melóztam egész nap.Most olvastam a hosszú leveledet.Erre írok választ és olvasom a többit.Veled is egyet értek és a kettő nem zárja ki egymást.Tündéhez képest én azt mondom,hogy tíz madárból(vegyes nemüeknél)egy biztos hímet és egy biztos tojót kiszedek magamnak.A maradék nyolcon meg találgasson a következő.Ha meg nem találtam el akkor van még egy köröm.Úgy érzem van egy kis elbeszélés egymás mellett.András se írt hülyeségeket és te sem.A Ginkós dologba meg tömören benne van minden.Na helló,olvasom a többi írást is.


2007.09.02 20:57 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : (Karel)
Hi!

„Ebben igazad van,én nem tenyésztek madarat,mert nem akarok.Ha akarnék,tudnék !”

Hóba lyukat pisálni....
Szerinted ez most fáj valakinek? Mármint ha akarnál akkor tudnál?
Egyébként amíg a tenyésztés és a szaporítás, meg a faj és fajta közti különbséggel nem vagy tisztában addig talán ne erőltesd a dolgot!......


„Az már megint más kérdés,hogy idézzem Karelt:"Egyeseknek csak a méret a lényeg!"Na és akkor mi van?!”

semmi...:):):):) ......Egészen addig amíg valaki nem állatfajokkal kapcsolatban gondolkodik így, főleg nem divatból vagy kisebbségi komplexusból gondolja hogy most aztán már vagyok valaki, mert ilyen meg ilyen állat van a birtokomban.....(sorolhatnám még ide a növényeket is)


„Vagy ha a szín a lényeg,akkor mi van?!”

válasz u.a. mint előzőnél....


„Csak az az elfogadható,ha valakinek csak a pénz a lényeg,nehogy bevásároljon?!...”

Kiforgatod a szavaimat!!! (gerinctelen módon)
A tőled idézett szöveg tartalmának ellenkezőjét bizonyítja több korábbi hozzászólásom:
Pl.: „a vizsgálatról nem sajnálom a pénzt,...” (pedig aztán...)

„...valószínűleg pár „üzlet”-ről lecsúsztam, mégsem változtatok a dolgokon, senkit nem akarok ugyanis átverni.”

Most többet hadd ne idézzek...

Egyébként nem tudom hogy miért erőlködsz állandóan. Tegnap is leírtam már, - aki tud olvasni meg fel tudja fogni a dolgokat annak eljutott - hogy ilyen piszlicsáré dolgokkal nem tudsz felhúzni, a te kedvedért biztos nem fogok sem agyvérzést sem szívinfarktust, de még gyomorfekélyt sem kapni.

Értsd már meg: felesleges próbálkoznod, nem tudsz megfogni! te nem!








(azt hogy "te nem", azt azért hangsúlyoztam ki mert vannak olyanok akiknek könnyedén menne....)


2007.09.02 13:55 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:Karelnak (Tünde)
Kedves András !Ebben igazad van,én nem tenyésztek madarat,mert nem akarok.Ha akarnék,tudnék !!Az már megint más kérdés,hogy idézzem Karelt:"Egyeseknek csak a méret a lényeg!"Na és akkor mi van?!Vagy ha a szín a lényeg,akkor mi van?!Csak az az elfogadható,ha valakinek csak a pénz a lényeg,nehogy bevásároljon?!Üdv. :Tünde


2007.09.01 22:06 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:K (András)
Nalátod ezt tisztáztuk. Látod a péld a a példa.. :o))) te azt vetted le h én mér a nimfákat hozom fel én meg azt h mér az arákat ennyi.
Mindent frankon leirtál nincsen ezzel hiba, én (is) a minöségre probálok menni és az élvezetre ezt remélem már leszürtétek, nekem sincs hires v nagy állmányom, viszont az elhelyezést tekintva bárki aki megnézte a tenyészetem elismerte h milyen jol annak kialakitva és ez jol esik. Nimfábol vannak több pár mert imádom öket meg van két pár tüzfarku pyrrhurám :o) egy szikla páram ékesek egy pár énekes meg egy pár törpe. Persze rengeteg madaram volt már, ezért vagy azért cseréltem edtam, mint mindenki, ezzel is jár a madarászat, meg kell találni a kedvenceket. szerintem. De én foglalkozom még sok féle álattal azok nem erre a lapra tartoznak :o)


2007.09.01 22:02 : : : : Válasz: : Válasz:Karelnek (Zsolt)
Sziasztok,

Egyébként a kérdés az, hogy a papagáj honnan tudja megállapítani a másik papagáj nemét?? Ha nincs közöttük ivari dimorfizmus??
- Lehet testpózolással, mikromimikákkal... ami nekünk fel sem tűnik!! Ugyanakkor a legújabb kutatások szerint és ez valóban érdekes, leírom!

Az emberi szem az elektromágneses sugárzás 380 nm és 780 nm közötti tartományát érzékeli. Ezt hívjuk spektrumszíneknek. A kéktől a vörösig terjed.

A madarak viszont ezt a határt az alsó irányba érzékelés szempontjából kitolták! A 380 nm alatt már UV ultra ibolya sugárzás van. Ezt a papagájok képesek érzékelni, mikozben mi gyönyörködünk a pompájukban, azt tapasztalnánk hogy UV sugárzás alatt- Mondjuk amivel a bankjegyeket ellenőrzik, még jobban csillognának.. a hímeknél ez a csillogás sokkal intenzívebb, mint a tojóknál. Ez a különbség, már fiókakorban is gyönyörűen látszik. Nem akarok jobban okoskodni, csak a színtanból nyújtottam egy kis ismertetőt...

A madarászás lényege, nem céltalan szaporítás.. ezzel nagyon nagyon egyetértek!!!!
Aki ezt a mondatot nem tudja értelmezni, az kezdjen gyorsan az öröklés genetikájával foglalkozni:
http://www.idre.hu/oktatas/madargenetika.html



Hali!

„Igen téged ez sem elégit ki mert te most rákatantál az arákra meg a nagypapagájokra, de te egyébként komoly tenyésztö vagy?”

:):):):):):):):)
Rákattantam az arákra meg a nagypapagájokra... Ezt honnan veszed? Úgy csinálsz mintha a kis (és közepes) termetűek közt nem lennének olyanok amiknél nincs ivari dimorfizmus... Hadd segítsek: pyrrhurák, brotogerisek stb, vagy soroljam még? Ha tudnád hogy mely genusok állnak közel hozzám... Az arákat csak példának hoztam fel, egyébként a nagypapagájok közül is van olyan amik nálam favoritok, most hadd ne mondjam meg konkrétan hogy mi, lehetnének a kakaduk, az arák, amazonok, jákók stb. Viszont nem vagyok kimondottan nagy papagájokra rákattanva. Aki olvasta korábbi hozzászólásaimat úgyis sejti.
Komoly tenyésztő vagyok-e? Milyen dolgok alapján nevezel valakit komoly tenyésztőnek? Nem tartom magam annak olyan értelemben hogy vagyont érők lennének a madaraim (egyébként attól még számomra nem lesz az valaki), mint ahogy nem tudok beszámolni hatalmas sikert hozó eredményeimről sem, vagy pedig hatalmas mennyiségű szaporulatról. (ehhez kicsi is az állományom) Viszont a nevem nem forog közszájon azokéval együtt akik saját gyűrűs madaraikat mástól vásárolják, vagy akik a minőséggel nem törődve madárhegyeket gyártanak, úgyszintén azokkal sem akik semmivel nem törődve rakják párba a madaraikat és gyártanak mindenféle - egyesek szerint jól kinéző – számomra csak genetika hulladéknak tekintett keverékeket, sőt az arcomról sem kell lesülnie a bőrnek mikor otthontól 500 km-re egy vadidegen odajön és mikor meglátja a madarakat már mondja is hogy magyar vagyok, már találkoztunk és nem kezd el szidni hogy így meg úgy átvertem.



„Nem tudom de ha ilyen türelmetlen vagy akkor mért tartasz madarat?”
Nem tudom hogy neked honnan jött le az hogy türelmetlen vagyok? Azért mert ha lehet akkor nem akarok tizen x évet várni egy esetleges sikerre, mikor megoldható rövidebb idő alatt is ha nem dőlök be valami hülyének?

„Én nem vgyok gazdag, számtalanszor "bevásároltam" már, ez van ilyen az élet.”

Tévedsz!!!!! Az élet nem ilyen. Azok teszik ilyenné akik megérzésből valótlant állítanak.

„Söt a tudásodat is elismerem mert kimerithetetlen a lexikális tudásod..”

HŰŰŰha!
Ismeretlenül nagy bátorság volt ezt állítani... Ha ismernél tudnád hogy a lexikális tudásom - (is, meg ugyan úgy a gyakorlati is) - ha nem is mindenben, de nagyon sok téren a bányászbéka segge alatti harmadik szintet sem éri el... sajnos... (Pl.: öröklésmenet) Gondolom azt vágod hogy ezt nem dicsekvésből mondtam... Viszont próbálok tanulni, és hál istennek jó mentoraim vannak... Köszönet érte nekik, hogy van türelmük hozzám, meg a hülyeségeimhez... Egyébként ŐK a komoly tenyésztők...

„néha azért le kell ülni és figyelni.”

Ezzel én is tisztában vagyok, máskülönben nem is működik a dolog....





2007.09.01 21:38 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:K (Karel)
Hali!

„Igen téged ez sem elégit ki mert te most rákatantál az arákra meg a nagypapagájokra, de te egyébként komoly tenyésztö vagy?”

:):):):):):):):)
Rákattantam az arákra meg a nagypapagájokra... Ezt honnan veszed? Úgy csinálsz mintha a kis (és közepes) termetűek közt nem lennének olyanok amiknél nincs ivari dimorfizmus... Hadd segítsek: pyrrhurák, brotogerisek stb, vagy soroljam még? Ha tudnád hogy mely genusok állnak közel hozzám... Az arákat csak példának hoztam fel, egyébként a nagypapagájok közül is van olyan amik nálam favoritok, most hadd ne mondjam meg konkrétan hogy mi, lehetnének a kakaduk, az arák, amazonok, jákók stb. Viszont nem vagyok kimondottan nagy papagájokra rákattanva. Aki olvasta korábbi hozzászólásaimat úgyis sejti.
Komoly tenyésztő vagyok-e? Milyen dolgok alapján nevezel valakit komoly tenyésztőnek? Nem tartom magam annak olyan értelemben hogy vagyont érők lennének a madaraim (egyébként attól még számomra nem lesz az valaki), mint ahogy nem tudok beszámolni hatalmas sikert hozó eredményeimről sem, vagy pedig hatalmas mennyiségű szaporulatról. (ehhez kicsi is az állományom) Viszont a nevem nem forog közszájon azokéval együtt akik saját gyűrűs madaraikat mástól vásárolják, vagy akik a minőséggel nem törődve madárhegyeket gyártanak, úgyszintén azokkal sem akik semmivel nem törődve rakják párba a madaraikat és gyártanak mindenféle - egyesek szerint jól kinéző – számomra csak genetika hulladéknak tekintett keverékeket, sőt az arcomról sem kell lesülnie a bőrnek mikor otthontól 500 km-re egy vadidegen odajön és mikor meglátja a madarakat már mondja is hogy magyar vagyok, már találkoztunk és nem kezd el szidni hogy így meg úgy átvertem.



„Nem tudom de ha ilyen türelmetlen vagy akkor mért tartasz madarat?”
Nem tudom hogy neked honnan jött le az hogy türelmetlen vagyok? Azért mert ha lehet akkor nem akarok tizen x évet várni egy esetleges sikerre, mikor megoldható rövidebb idő alatt is ha nem dőlök be valami hülyének?

„Én nem vgyok gazdag, számtalanszor "bevásároltam" már, ez van ilyen az élet.”

Tévedsz!!!!! Az élet nem ilyen. Azok teszik ilyenné akik megérzésből valótlant állítanak.

„Söt a tudásodat is elismerem mert kimerithetetlen a lexikális tudásod..”

HŰŰŰha!
Ismeretlenül nagy bátorság volt ezt állítani... Ha ismernél tudnád hogy a lexikális tudásom - (is, meg ugyan úgy a gyakorlati is) - ha nem is mindenben, de nagyon sok téren a bányászbéka segge alatti harmadik szintet sem éri el... sajnos... (Pl.: öröklésmenet) Gondolom azt vágod hogy ezt nem dicsekvésből mondtam... Viszont próbálok tanulni, és hál istennek jó mentoraim vannak... Köszönet érte nekik, hogy van türelmük hozzám, meg a hülyeségeimhez... Egyébként ŐK a komoly tenyésztők...

„néha azért le kell ülni és figyelni.”

Ezzel én is tisztában vagyok, máskülönben nem is működik a dolog....






2007.09.01 20:58 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:Karelnak (András)
Szia Karel, örülök h végre megnézted. Én megmondtam h talán zavaros lesz az irásom mert nem konkrétan az arás dologrol szolt. Példákat mondtam és pl Konrádot is azért "kevertem bele" h esetleg értsd az etologiai magyarázatot.
Nem azért de fiatal madarat én sem adtam el ugy h a tudásom nélkül ráböktem volna. De már számtalan nimfámat eladtam ugy h igenis megmondtam a nemét. Nefélj nem a 6.érzékemet használtam csak tudom h melyik madaram milyen géneket hordoz (persze már amelyikét) és onnan tudom. Igen téged ez sem elégit ki mert te most rákatantál az arákra meg a nagypapagájokra, de te egyébként komoly tenyésztö vagy? Nem tudom de ha ilyen türelmetlen vagy akkor mért tartasz madarat? Én nem vgyok gazdag, számtalanszor "bevásároltam" már, ez van ilyen az élet.
Vitapartnernek elismerlek, nem tudlak felülmulni, igazad van, de én nem is kapok agyvérzést emiatt :o) Söt a tudásodat is elismerem mert kimerithetetlen a lexikális tudásod...néha azért le kell ülni és figyelni. Ezzel meg egyetértek: (bocs Tünde)
"Én más madarakról is elég jól meg tudom mondani,hogy milyen meműek,kb.10-ből nyolcszor !”

Ezt kétfelé bontanám:
1) Ahhoz képest hogy van két saját madarad - (és ezt nem azért mondom mert „csak” ennyi van, mert az nem érdekel) – meg egy-két helyen láttál más madarakat is elég merész dolog ezt állítanod


2007.09.01 20:35 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: : : : Válasz: : Válasz:Karelnak (Karel)
Üdv!

Egye fene akkor én meg válaszolok/folytatom, kinek hogy tetszik...
Kezdem talán András hozzászólásával:

Sztem nem volt vérre menő csata eddig, esetleg csak olyan ember volt/van, aki ezt a párbeszédet annak gondolta/gondolja....
Azt azért nem értem hogy Konrad Lorenz miért lett ide belekeverve, nem tom mi köze van az ivar meghatározáshoz.

Idézet:
„Sztem ha egy szubjektiv ember ránéz egy madárra akkor igaz a tollát állását fejét szögét hangját nézi, hallja, de közben érez is vmit. Gyk: 6.érzék. Probálja kifundálni a nemet és mivel az ember agya igen fejlett (ugyan enyire nem vgyok mályer csak állati reakciokrol szeretek olvasni) sztem egyszerüen kikövetkeztetheti az igazat.”
...”miért ne érezhetnénk meg azt h egy más fajba tartozo egyed milyen ivarú.”

Válasz
Kíváncsi lennék rá hogy számodra teljesen idegen állomány egyedei közt milyen mennyiségű helyes és helytelen választ adnál az egyes egyedek ivarát illetően.

idézet:
„Mondom, csak találgatok, nem kell igazamnak lennie, egyszerüen csak kombinálok, h mért van olyan nagy szükséged pl Karel arra h lefitymáld mások 6.érzékét. Saját felelösség.”

válasz:
????????? Na ne játszd már az agyad!!!!!!! Mindössze azért hogy ne érjen olyan meglepetés hogy mások hatodik érzéke miatt „bevásárolok”, oszt totál hiába várok mondjuk aráknál esetleg 5 vagy több év után újabb pár évet – meg adok ki újabb vagon pénzt - arra hogy produkáljanak a madarak valamit, mert valakinek a hatodik érzéke csődöt mondott. Té’lleg semmi másért...

idézet:
„Az ivar meghatározás pompás modszer, de felesleges.”

Válasz:
Akkor úgy mégis hogy állítasz (tervszerűen [ha már egyszer tenyésztésről van szó vagy mi]) párba madarakat? Azoknál az állatoknál ahol van valamilyen szintű ivari dimorfizmus, szóval még ott is végzel ivar meghatározást, max nem endoszkópoztatod az állatot és nem küldesz laborba toll/vér mintát, hanem saját magad elvégzed az ivarjegyek megszemlélésével az ivar meghatározást. Ha pedig arra gondoltál hogy azoknál az állatoknál felesleges az ivar meghatározás ahol nincs/nem tudunk ivari dimorfizmusról, akkor pedig azért NEM FELESLEGES amit feljebb már írtam, tehát nehogy bevásároljon a jó ember.

idézet:
„Tudod te h a lutino nimfa és him közöt mi a külömbség? Világosabb a him, ennyi, ha ismernéd az öröklésmenetet akkor azt is tudnád h arany pörl sosem lesz him, mert sima lutino lesz mindenképpen amint kivedlik, mivel a pearl himek egyszinüvé válnak.”

válasz:
Valóban nem ismerem egy vagon mutáció öröklésmenetét. Viszont nem is ez volt a téma, ahhoz úgysem szólnék hozzá anélkül hogy utána ne nézzek, és akkor is csak azt mondanám amit innen-onnan sikerült a témával kapcsolatban összekaparni, saját elméletet nem gyártanék hozzá, ergo nem állítanám hogy ez és ez a színű egyed milyen ivarú lehet, csak hím vagy csak tojó, esetleg mind a kettő. Továbbá a téma nem volt Nimfára leszűkítve, hanem nagy általánosságban a papagájokról/madarkról szólt.

idézet:
„Én élvezettel figyelem a világot és sosem fogtam méröszalagot, de medencecsontot igen, vki kitalálta hát én követem, vhol el kell kezdeni, aztán késöbb (ha tényleg érdekel a dolog) jobban odafigyelsz, de nem kell kioktatni másokat (na, bagoly mondja XD)”

válasz:
A medence csontos dolog az egy kicsit más mint a fejforma/méret, testméret stb. Annak van logikus alapja. Azt is elmondtam hogy vannak olyan esetek amikor én is alkalmazom, viszont azt is hozzátettem hogy itt is vannak buktatók és „köztes” esetek, továbbá hümmögésre okot adó egyedek. (hümmögést úgy értem hogy tuti biztos volt valaki a dolgában, oszt meglepetés érte). (Ezért azokban az esetekben is célszerűnek tartom a bevizsgáltatást (tenyésztési szándék esetén) amikor mondjuk szeméremcsont alapján tuti biztosnak határozott madárnál valami nem gömbölyű. Látod itt szóba jön a hatodik érzék, csak nem mint valamit megállapító hanem mint valamiben kételkedő – és ez nagy különbség – érzés.)
Kioktatás: Nem hiszem hogy kioktató lett volna akármelyik előző írásom is, mindössze arra akartam felhívni a figyelmet hogy NEHOGY VALAKI - AKI A TÉMÁBAN KEVÉSBÉ JÁRATOS - BEDŐLJÖN HÜLYESÉGEKNEK.
Még valami: Nem önajnározás, de amit árulok madarat amelyről nincs orvos által aláírt igazolás a kezemben az ivarát illetően, arról nem mondom meg a vásárlónak az ivart akkor sem ha a szeméremcsont alapján tuti biztos vagyok a dolgomban. Emiatt már valószínűleg pár „üzlet”-ről lecsúsztam, mégsem változtatok a dolgokon, senkit nem akarok ugyanis átverni. Azon a madarak esetében ami meg magasabb árfekvésű – ahhoz senkinek semmi köze hogy számomra ez mit jelent (még mielőtt valaki kérdezné) – pedig a vizsgálatról nem sajnálom a pénzt, ennek benne kell lenni a madár árában, vagy ha valaki ezt felszámolja ám legyen, a lényeg hogy tisztességes legyen és ne humbuk dolgokat állítson.



Gyula ezt írta Andrásnak:
„Azt hiszem egy csapatban vagyunk!Ezt azért leírom mindenkinek.Kertészek között van egy közismert mondás:"Semmi sem biztos csak a Ginko biloba(páfrányfenyő),minden más lehet más." Soo Rezső.Ez az egy növény ami semmi másra nem hasonlít és semmilyen körülmények között nem lehet össze téveszteni semmivel!Teljesen egyet értek a leírtakkal!”

én meg ezt kérdem:
Ha semmi sem biztos akkor a ránézésre meg a hatodik érzék alapján történő izé ami nem ivar meghatározás az hogy lehetne BIZTOS???!???!???
Egyet értesz vele? Érdekes...


Ő akinek a nevét nem mondom ki, / írom le:

„Én más madarakról is elég jól meg tudom mondani,hogy milyen meműek,kb.10-ből nyolcszor !”

Ezt kétfelé bontanám:
1) Ahhoz képest hogy van két saját madarad - (és ezt nem azért mondom mert „csak” ennyi van, mert az nem érdekel) – meg egy-két helyen láttál más madarakat is elég merész dolog ezt állítanod.
2) 10-ből 8. 20% tévedés, ami nagyon magas arány. Ráadásul ezt csak te állítod, viszont akinek van egy pici esze, az fenntartással fogja ezt kezelni.
AZÉRT A ROSSZ ARÁNY MIATT NE AGGÓDJ!!!!! ALKALOM MINDIG VAN GYAKOROLNI, MONDJUK A VETÉSI VARJAKON!!!! :):):)

„Ha a lotto is így menne!”

mondtam hogy így megy, csak az arányok mások...

„Nem csak a tények számítanak,hanem a megfigyelések is”
Ezt kettő madár után írod...

„Amikor a Nagysanyimat először megláttam,még nem mondtam semmit,de másnap már mondtam,hogy fiú,és íme,két és fél évesen kialakult rajta az örv,ami ezt bizonyította is”

Véletlen...


„Ez valami olyasmi,amit nem írnak a könyvek,és nem lehet megtanulni,mégis sokan tudják”

Akkor ők (köztük te is) őstehetségek az ivari dimorfizmussal nem rendelkező madarak ivarának MEGÉRZÉSÉBEN.


„Ez olyan,mint az intelligencia.Nem lehet könyvekből megtanulni.Vagy van valakinek,vagy nincs !”

Ezt nem veszem magamra, annak ellenére hogy az elején lévő megszólítás alapján hozzám szólt...

Nem értelek... Mondtam hogy nem tudsz egyszerű módszerekkel felhúzni, hiába erőlködsz... (Találkozom nálad hülyébb emberekkel is elég gyakran, azokhoz is jó pofát vágok, erre ők azok akik még jobban felhúzzák magukat... :):):) )


Ugrás a tetejére