Készítette:Fredy
Dátum:2010.10.11, Hétfő 12:06
Címszó:Baraband nemének megkülönböztetése
Kategória:Tenyésztés
A téma összes bejegyzése




(Összesen 13 bejegyzés)


2011.06.12 15:21 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Fredy)
Közben kiderült két tojóm volt!
Köszönöm a válaszokat.Sikerült beszereznek egy 1 éves hímet,raktak 4 tojást,de egyik sem volt fias.
Hiába még a hím nem ivarérett,a tojóim 2 évesek voltam már.


2010.10.18 11:45 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Sanya)
Barrabandnál 1.5 év az ivarérési idő.
Az én hímemen 1 éves kora körül már látszottak a jelek (piros torok, kis sárga tollacskák a fejen).
Ha tehát a madarad 2009 októberi akkor már kellene lassan szinesednie.
Tehát vagy átvágtak és nem annyi idősek, vagy mindkettő tojó...
Mindenesetre nem kell 1,5-2 évet várnod, max tavaszig, akkora tutira látszania kell(ene) a különbségnek.
Egyébként az egyik díszmadár magazinban volt egy cikk egy tenyésztővel aki elmondta, hogy mi alapján tudja a madarait pld. a barrabandokat még ivar érés előtt a külső jegyek alapján megkülönböztetni.
Ha esetleg megtalálom az újságot akkor leírom, de hozzáteszem, hogy gyakorlott szem kell hozzá.... :-)


2010.10.16 19:23 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Fredy)
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.Főleg noi64-nek az utolsót.Az az igazság hogy nem jutottam előrébb.
A genetikai vizsgálatot én is tudtam hogy biztos,de mint írták egy ilyen árú madárnál felesleges.
Tudom hogy majd kitünik a dimorfizmus,de ez 1,5-2 év.Azért kérdeztem valaki nem tud esetleg valami jó módszert még amíg hasonlóak.Fejtartás,csőrméret,szivárványhártya,...!
A kecskét,hullámost,rozellát,nimfát ezekről én is megtudom állapítani,meg kis sanyit.
Ha valaki tud kérem segítsen.Privát üziben tudok képet küldeni is.
Tippeket várom a freedy77@freemail.hu-ra is


2010.10.16 09:08 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Noi64)
Elbeszélünk egymás mellett SZERINTEM. Az eredeti kérdező tanácsot kért, hogy mielőtt kiszinesednének a madarai, milyen módon tudja megállapítani, valóban különneműek-e. Erre kap különböző tippeket, amikről te nagyon helyesen lebeszéled.
Az én figyelmemet az keltette fel, hogy szerinted igen, aki tenyészti, annak vannak rá módszerei. Ezért próbáltam rákérdezni ezekre a módszerekre. Ha kecskepapagáj fiókáról lett volna szó, leírtam volna, hogy én milyen jelekből különböztetem meg a nemeket, valamint ha nimfára kérdezne rá valaki, szintén.
Tehát a kiváncsiságom továbbra is határtalan:
Míg nem színesedett ki a barraband, melyek azok a jegyek, amelyekből tapasztalt tenyésztő meg tudja különböztetni a nemeket?


A hozzászólásomat úgy kezdtem ,hogy "szerintem". Tehát ez az én szubjektív álláspontom a dologgal kapcsolatban. Egy barraband kb 10-12000Ft. Mi értelme egy a madár árához képest drága vizsgálatnak ha néhány hónapon belül kiszinesedve teljesen egyértelmü lesz a dolog.Természetesen amennyiben a vizsgálatot elvégző feltehetőleg német laborok forgalmát akarod növelni ,úgy szíved joga a vizsgálat. Inkább tedd félre a két vizsgálatra szánt 12000Ft-ot és tavasszal vehetsz belőle egy ujabb barrabandot amennyiben egynemüek lettek a madarak. Ha viszont sikerült párt vásárolni akkor költsd a pénzt a madaraknak nagyobb kalitkára ,változatos eleségre ,vagy valami értelmes dologra.Mint azt már írtam ,DNS vizsgálatnak SZERINTEM csak drága ,hosszú ivarérésü madárnál van szükség ahol a nemek a külsődleges jegyek alapján nem megkülönböztethetőek. A barraband esetében csak egy kis türelem kell. Egyébként a megfejtésről nincs mit írnom. A saját madaraimnál ki tudom választani a nemeket. Szerintem ezzel a többi tenyésztő is így van. " Receptet" talán majd valaki ad.
Üdv,
Zsolt


2010.10.15 22:38 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Sanya)
Akartam hozzáfűzni a dologhoz pár gondolatot, de Litzso mindent leírt amit gondolok...!! :-D


2010.10.15 19:01 Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Kohl István)
Az előző hozzászólóval értek én is egyet, már mint miért is kéne egy olyan madárkánál ivar meghatározás akinél nagyon jól kivehető későbbiekben.
Én csak azért írtam előző hozzászólásomban a vér vizsgálatot, mert ha valaki ivart akarna meghatározni annak ez a legbiztosabb és legfinomabb eljárása.
Ez csak az én véleményem, de például én biztos nem tépnék ki egy tollat sem a madaramból,mert ha rossz időben teszi valaki ezt akkor az nagyon fáj a madárkának és erős vérzéssel járhat.
Az ivarvizsgálatot én is olyan madaraknál ajánlom akiknél szinte semmiben nem különböznek a nemek és fontos az idő elötti megállapítás,mert mondjuk drága madár párat szeretnénk.

Üdv.:István


2010.10.15 18:27 Válasz: Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Litzso)
A hozzászólásomat úgy kezdtem ,hogy "szerintem". Tehát ez az én szubjektív álláspontom a dologgal kapcsolatban. Egy barraband kb 10-12000Ft. Mi értelme egy a madár árához képest drága vizsgálatnak ha néhány hónapon belül kiszinesedve teljesen egyértelmü lesz a dolog.Természetesen amennyiben a vizsgálatot elvégző feltehetőleg német laborok forgalmát akarod növelni ,úgy szíved joga a vizsgálat. Inkább tedd félre a két vizsgálatra szánt 12000Ft-ot és tavasszal vehetsz belőle egy ujabb barrabandot amennyiben egynemüek lettek a madarak. Ha viszont sikerült párt vásárolni akkor költsd a pénzt a madaraknak nagyobb kalitkára ,változatos eleségre ,vagy valami értelmes dologra.Mint azt már írtam ,DNS vizsgálatnak SZERINTEM csak drága ,hosszú ivarérésü madárnál van szükség ahol a nemek a külsődleges jegyek alapján nem megkülönböztethetőek. A barraband esetében csak egy kis türelem kell. Egyébként a megfejtésről nincs mit írnom. A saját madaraimnál ki tudom választani a nemeket. Szerintem ezzel a többi tenyésztő is így van. " Receptet" talán majd valaki ad.
Üdv,
Zsolt


2010.10.15 17:30 Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Noi64)
Részleteznéd a kedvemért a megfejtést, pl. a barraband esetében, hogy okulhassak? :-)))))))





Üdv,
Szerintem pedig semmi értelme semmilyen vizsgálatnak olyan madaraknál ahol egyértelmü az ivari dimorfizmus. Az ivarérés is igen gyors a barabandoknál tehát nem kell sokáig várni. Jó szemü tenyésztő már a fiataloknál meg tudja különböztetni a nemeket.
DNS vizsgálatnak csak azoknál a fajoknál látom értelmét ahol a nemek teljesen megegyeznek továbbá drága hosszú idő amíg ivarérettek lesznek.
Zsolt


2010.10.15 12:33 Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Litzso)
Üdv,
Szerintem pedig semmi értelme semmilyen vizsgálatnak olyan madaraknál ahol egyértelmü az ivari dimorfizmus. Az ivarérés is igen gyors a barabandoknál tehát nem kell sokáig várni. Jó szemü tenyésztő már a fiataloknál meg tudja különböztetni a nemeket.
DNS vizsgálatnak csak azoknál a fajoknál látom értelmét ahol a nemek teljesen megegyeznek továbbá drága hosszú idő amíg ivarérettek lesznek.
Zsolt


2010.10.15 10:20 Válasz: Válasz: Baraband nemének megkülönböztetése (Kohl István)
Sziasztok!

Szerintem a legjobb és legbiztosabb eljárás a vér vizsgálat.
Állatorvos leveszi és az eredmény hamarosan megérkezik.Ez sem egy költséges eljárás.
Én erre szavazok:)

Üdv.:István
Ugrás a tetejére